Monday 25 March 2013

NOVEL - Dengarkanlah Permintaan Hati Ini - 22


IMAN tersedar dari lenanya tatkala waktu sudah tengah hari. Perutnya sudah berkeroncong lapar. Alkmaklumlah, hampir seminggu dia mengurung diri. Tidak mahu makan dan minum. Hidupnya hanya termenung meratapi kekecewaan sendiri.
Dia segera bangkit dan mengambil tuala seterusnya membersihkan diri. Di saat dia memilih baju, dia terlihat pada sehelai baju yang sedia tersangkut di penyangkutnya. Baju itu menjadi perhatiannya.
‘Eh, baju nilah. Ingat dekat Sarah.”Nama itu tiba-tiba menjadi sebutannya.
“Baju yang Sarah pilihkan untuk aku. Pakai baju nilah.’ Iman tersenyum sendiri. Rasanya, itulah senyuman pertamanya di awal pagi ini. Baju itu segera disarung ke tubuh. “Sarah..Sarah…Tetiba mengingatkan kau ni, aku rasa happy pulak. Kau tiba-tiba mengubat hati aku. Harap-harap kita jumpa lagi.’
Iman kemudian merapikan diri di hadapan cermin.  Rambutnya di beri sentuhan ala-ala remaja korea yang stylish.“Okey..Hensem.”
Telefon bimbitnya di ambil. Di on kembali. Tertera banyak panggilan daripada Reena Aqasha.“Huh..Perempuan tak guna ni. Buat apa telefon aku lagi.”
Ada satu mesej yang di hantar Reena yang membuatkan hati Iman kembali terbakar.
 +Darling. I nak beritahu you. I ke Korea dengan Sally two weeks ye.
Iman terus memadam mesej itu. “Kau tinggal dekat sana terus lagi bagus Reena. Jangan muncul lagi depan aku.” Nombor Reena juga akhirnya di delete.Dia tidak mahu mood gembira yang baru ingin diwujudkan kembali terganggu.
Kunci keretanya di atas meja di sebelah katil segera dicapai. Dia bersiul gembira. Namun, kemudian siulannya mati. Rantai kunci pemberian Reena berbentuk kapsul tertulis ‘Love Iman’ di perhatikan. Tika ini hatinya terusik sebak. “Buat apa aku harus mengingat dia lagi. Ia kini tinggal kenangan.” Rantai kunci itu kemudianya ditanggalkan dan dicampak ke dalam tong sampah. Dia ingin membuang segalanya yang berkaitan dengan Reena Aqasha.
Keluhan nafas dilepaskan. Dia menguntum senyum sendiri mencari semangat baru. Dia bersiul lagu ‘Seindah Suria’ lagu kegemarannya. ‘Hmm..Seingat aku Sarah punya ringtone pun lagu ni jugak.Hihi..Sehati sejiwalah aku dengan Sarah. Harap-harap dapat jumpa Sarah.’Iman bersiul ceria. Dia kini mendapat kembali mood.
*****
‘KENAPA aku rasa macam ada orang ikut aku ni.’ Maisarah memerhatikan sekeliling. Hatinya berdebar-debar. Sepertinya ada orang mengekori langkahnya. Dia menghentikan langkah tiba-tiba dan memandang sekeliling. Dia cuba mengesan figura yang mengekorinya. Namun, tiada. Hanya kelihatan orang lalu lalang seperti biasa. Nampaknya, orang tersebut pandai menyembunyikan diri. Ala-ala bermain nyorok-nyorok dengannya. Maisarah menyedapkan hati sendiri. ‘Entah-entah perasaan aku je kut.’ Maisarah  terus berjalan.
“Fewiiiit…Hai, awak. Boleh berkenalan ke?” suara seorang lelaki tiba-tiba muncul dan mengganggu pendengarannya. Maisarah terkejut melihat seseorang lelaki yang telah berdiri hampir dengannya. Kemudian datang pula beberapa orang kawan kepada lelaki itu. Mereka berpakaian agak aneh dengan aksesori serta solekan yang agak keterlaluan menimbulkan rasa kecut di hati Maisarah.Maisarah tahu ia style kumpulan ‘punk’ dan ‘gothic.’ Nampaknya, nasib tidak menyebelahinya. Ketua kumpulan itu mula menghampiri. Maisarah menjadi takut. Dia ingin segera angkat kaki, namun langkahnya dihalang.
“Ho..Ho…Nak ke mana ni cik adik.” Ujar ketua ‘geng’ itu yang mempunyai style rambut terpacak tajam-tajam. Dah jadi ala-ala Ultraman Taro. Matanya pula disolek dengan celak yang tebal di mata menjadikan wajahnya ala-ala ganas dan brutal.
“Wei, tepilah. Aku nak lalu,” jerit Maisarah sedikit berani. Namun bicaranya tidak diendahkan.
“Rilekslah. Kita orang ni nak berkenalan je,” ujar lelaki itu lagi. Dia ketawa berdekah-dekah diikuti kawan-kawannya.
“Wei, apa korang nak buat dekat adik aku,hah?” tegur satu suara yang tiba-tiba muncul di situ. Maisarah melihat ke arah suara itu. Seorang lelaki berkaca mata hitam datang kepadanya. Dia segera melarikan diri ke belakang lelaki itu, mengharapkan perlindungan. Kiranya kehadiran lelaki itu sebagai hero penyelamat. Alahai….macam cerita ‘superhero’lah pula.
“Oii, adik lu ke, bro.”
“Ye…Kenapa? Korang jangan cuba nak kacau orang lain ye. Dah tak de kerja ke nak buat. Buatlah kerja yang berfaedah sikit.” Jawab lelaki itu berani.
“Ala, bro. Kita orang nak kenal-kenal je. Adik lu ni sweet apa.”
“Korang nampak ni? Jangan nak buat hal pulak. Sekali aku balun karang. Korang ingat aku takut ke dengan korang.” Lelaki itu menunjukkan buku limanya. Ala-ala gaya hero.
“Gua nampak, bro. Tapi gua tak takut. Gua ramai. Lu sorang.Gua apa heran. Sekali gua‘tibai’lu…Mati lu..gua kerjakan. Okey, geng. Kita blah. Kita orang bukan nak cari gaduh pun. Okey, cik adik. Babai.” Lelaki itu bercakap dengan penuh keangkuhan. Namun sempat juga dia ber ‘bye-bye’ dengan Maisarah. Akhirnya kumpulan itu beredar. Maisarah mengurut dada. Alhamdulillah, tiada apa-apa yang buruk berlaku.
‘Haruman ini….Ya Allah. Benarkah lintasan bicara hatiku ini. Adakah orang yang menolong aku saat ini adalah… I..man.’ Hati Maisarah berdetik tiba-tiba.
“Ehem..Ehem..Aku Superhero I-Man.” Ujar lelaki itu tatkala memusingkan badan menghadap Maisarah. Dia memperkenalkan diri. Tangannya sudah mengunjuk salam kepada gadis di hadapannya. Dia menguntum senyum. Senyuman yang sungguh menawan.
“Erkk..” Maisarah tertelan liur payau tatkala melihat wajah itu.“Im…man…” Ujar Maisarah perlahan.
“Oii, Sarah. Kau rupanya. Ingatkan siapa.”
“Im..man…”
“Ye..aku Iman. Kenapa kau ala-ala terkejut. Takkan dah lupa aku kut. Macamlah dah bertahun tak berjumpa. Aku  ni ingat je muka kau tu. Apalah kau ni Sarah. Short term memory betul.Aku baru je doa nak jumpa kau. Memang berjodohlah.” Iman sudah ketawa.
Maisarah masih terleka memandang wajah Iman. ‘Haruman ini…Tidak seperti sebelum ini. Tak..tak..mungkin. Benarkah dia..’
“Oii, Sarah.” Panggil Iman sambil tangannya melambai-lambai di hadapan muka Maisarah.“Oii, Sarah. Kau ni kenapa? Terkelu bicara pulak ni. Sebelum ni mulut kau tu ‘power’ je betah cakap aku. Kenapa? Nampak aku ni macam jelmaan boyfriend kau ke?”
“Sarah..”Panggil Iman lagi. Lembut sedikit bicaranya.
Maisarah sepertinya baru tersedar.“Err..Hah..Okeylah, aku ada hal ni.” Maisarah memaling tubuh dan mengatur langkah.
“Uitt, blah macam tu je ke? Tak ucap pun terima kasih dekat aku.”
Maisarah menghentikan langkah. Wajahnya berpaling pada Iman. “Terima kasih.” Ucapnya perlahan.
“Sama-sama. Peace you.” Ujar Iman sambil menunjukkan isyarat ‘peace’.
Maisarah terus mengatur langkah.
Iman hanya memandang sambil tersenyum. Sengaja tidak dikejar langkah kaki itu. Di hatinya sudah berbisik. ‘Kuch..Kuch..Hota..Hai..Sesuatu telah berlaku….Hmm…Kita akan berjumpa lagi,Sarah. Aku ingin ada ceritaku dengan kau.’
Maisarah sudah melabuhkan punggung disebuah kerusi kosong berkembar. Dia menanti Ibtisam tiba. ‘Mengapa hati aku seakan membisikkan bahawa dia itu Iman yang aku nantikan selama ini. Tapi…Tak mungkin…Debaran hati aku merasakan sesuatu yang lain.’ Maisarah tertoleh-toleh juga ke arah sekeliling mencari gerangan Iman yang ditemui tadi. Manalah tahu jika lelaki itu mengekorinya.
‘Sarah…’
‘Dia panggil aku Sarah. Aku tak rasa janggal bila dia panggil aku Sarah. Seperti panggilan biasa Iman kepada aku. Adakah benar dia adalah Iman. Iman yang aku nantikan selama ini. Tapi…’
“Mai…Kau ni kenapa? Dari jauh tadi aku nampak kau  ni mengelamun je.” Ujar Ibtisam yang baru muncul seraya melabuhkan punggung di sisi Maisarah.
Maisarah hanya menggeleng.
“Lagi mau tipu ke?”
Maisarah memandang wajah Ibtisam.
“Why?”
“Entahlah Sam. Sebenarnya tadi…aku..” Maisarah terhenti bicara. Ibtisam hanya menanti bicara seterusnya.
“…tadi.. aku jumpa Iman.” Mendatar sahaja suara itu.
“Haa?? Kau jumpa Iman? Biar betul.” Ibtisam sedikit terkejut dengan kata-kata Maisarah itu. “Err..Iman kau ke…Iman kerek yang sebelum ni?”
“Iman yang kerek tu lah. Tapi…”
“Apa yang tapinya...”
“Perfume dia tu, mengingatkan aku pada Iman aku. Aku macam rasa dia tu..”
“Lah, kau ni. Takkan sebab perfume tu kau terus suspek dia tu Iman kau. Sesiapa pun boleh pakai perfume tu Maisarah, oii. Tapi, kalau dia Iman kau..Takkanlah dia tak ingat kau. Lagipun, ni bukan first time kau jumpa dia, kan.”
“Hmm..Tulah..Lagipun, kalau betul dia Iman aku, kenapa dia tak ingat aku. Takkan tak kenal aku kut. Muka aku ni mana berubah, kan. Sama je macam dulu. Cuma sekarang ni je aku pakai cermin mata, kan. Memang tak logik aku ni fikir macam tu, kan.”
“Ha..Tau takpe.Alah, kau silap orang tu. Memanglah  kau kata muka dia iras Iman, kan. Tapi, nama orangkan banyak yang sama. Memanglah panggilnya Iman juga, ntah-ntah namanya Iman Mutiara ke. Mana kau tahu.” Ibtisam berbicara dengan gayanya. Cuba berseloroh. Terbit juga segaris senyuman di wajah Maisarah.
“Tulah. Tetiba tadi bersentimental pulak hati aku. Hmm..Mengingatkan Iman je. Apalah.”
Ibtisam ketawa. “Alah, Mai. Aku tak heran. Kalau melibatkan soal hati dan perasaan dan perasaan memang macam tu. Lagilah kau yang dok menunggu.”
“Aku ni sebenarnya, teringin gak nak tengok Iman kau yang sebenar tu. Kau pun tahu, aku ni tak kenal pun Iman kau tu. Aku cuma dengar mulut kau bercerita je.”
“Sam..Kalau dia ada, aku dah bawa dia jumpa kau, okey. Masalah sekarang ni, aku pun menunggu dia. Orang yang aku jumpa tulah, Iman kerek.”
“Iman kau dulu, tak kerek ke?”
“Tak. Dia baik. Sweet je.Tak macam yang Iman kerek ni.”
“Iyalah tu. Mesti nak menangkan Iman dia je.”
“Eh, pasal Iman yang kau jumpa tu tadi, cuba cerita sikit macam mana kau boleh terjumpa dia. Hari tu, boleh pulak dia beri kau bunga. Hari ni..takde kasi apa-apa ke?” Pinta Ilbtisam ingin mengetahui cerita sebenar. Seketika tadi dia masih belum sempat mendengar jalan cerita sebenar.
Maisarah akhirnya bercerita.
“Owh.. Kiranya dia jadi hero penyelamat kau lah. Wow… Sweet.”
“Apa yang sweet.”
“Gula-gula.”
“Hampeh kau, Sam.”
“Iman yang kau kata kerek ni okey apa. Dia dah tolong kau juga. Baiklah tu. Kiranya dia dah jadi hero penyelamat kau tu. Aku rasa, aku idea baik punya Mai. Apa kata kau, lupakan je Iman kau yang tak kerek tu. Dia pun entah nun jauh kat mana. Kau tyrlah usha Iman yang kerek ni pula. Iman jugakan namanya. Hero penyelamat kau tu. Dekat je hah. Tak payah susah-susah.”
“Walawei..idea kau ..”
“Aku beri idea je.” Ibtisam akhirnya ketawa diikuti Maisarah.
“Aku rasa, dia tu taklah kerek sangat kut. Siap beri kau bunga. Mawar merah..Hmm..Tu dah kira romantik tu Mai, oii. Siap melutut kasi kau bunga. Perghhh..” Sambung Ibtisam lagi.
“Kau menangkan dia pulak.”
“Aku cakap je. Yelah. Kalau kau kata dia kerek…Taklah dia kasi kau bunga, kan. Cuma kau tu jelah yang tak nak terima.”
“Situasi tu tak sama, Sam.”
“Hmm..Aku faham. Tapi, kalau betullah Iman kau yang buat macam tu, aku confirm kau simpan bunga tu walaupun dah layu, kan. Mesti kau asyik termimpi-mimpi je saat-saat indah tu,kan.”
Maisarah hanya tersenyum. “E’eh, kau. Dahlah. Kita nak ke mana lepas ni?”
“MPH Book Store, okey.” Jawab Ibtisam. Mereka bangun dan meneruskan langkah.
“Okey, let’s go.”
“Mai..Aku tetiba terfikir idea best ni Mai. Apa kata, lepas ni kita jadi detektif.” Ujar Ibtisam tiba-tiba.
“Detektif?Nak buat apa? Kita nak spy siapa?”
“Hero penyelamat kau?”
“Hah?? Buat apa spy dia?”
“Saja. Aku nak tengok juga muka hero penyelamat kau tu.”
“Eii,tak payahlah. Tak nak aku. Buang masa je.”
“Alah, kau ni. Saja-saja je.”
“Tak payahlah.”
“Okey. Kalau kau tak nak..Takpe. Biar aku je spy dia. Tapi, kau kena temankan aku jugalah.”
“Hampeh kau Sam. Sama jelah tu. Kau ajak aku jugak.”
“Hehe…Biasalah. Kau dengan aku mana boleh berpisah. Err…Tadi dia pakai baju apa?”
“Baju t-shirt putih, ada line biru dekat bahu. Baju yang aku pilih untuk dia sebelum ni.”
“Wow, sweet.”
“Apa yang sweet?”
Ibtisam hanya ketawa.
Maisarah hanya menjeling.
 “Klu lain?”
“Dia pakai jeans biru. Hmm..Dia ada parut dekat hujung dahi. Iman aku takde parut tu.” Maisarah memeritahu juga.
“Owh, okey. Takpe. Kita cari buku dulu. Lepas ni kita jadi detektif remaja.” Saran Ibtisam.
“Remaja ke?”
“Remaja tua. Acilah tu.” Mereka akhirnya sama-sama ketawa.
“Apa-apajelah kau ni , Sam.”
Maisarah sesekali menoleh ke belakang. Dia terasa ada orang yang mengekorinya. Tetapi dia tidak tahu siapa kerana ramai orang yang berjalan sehaluan dengannya.
“Kenapa Mai?” soal Ibtisam yang mula perasan dengan tingkah Maisarah.
“Ntahlah, Sam. Aku macam rasa ada orang ikut kitalah.”
“Ye ke? Siapa?” soal Ibtisam. Dia juga tertoleh-toleh melihat dan  mencari figura yang mungkin disyaki dan diragui.
“Tak tahu. Tapi…ntahlah. Mungkin perasaan aku je kut. Lagipun ramai orang dekat sini. Abaikan jelah,” ujar Maisarah sambil menepuk bahu Ibtisam.
Maisarah dan Ibtisam sudah sampai ke destinasi. MPH Book Store di aras G-JA1. Mereka berdua gembira masuk ke gedung buku itu. Ibtisam menuju ke bahagian buku kegemarannya, novel berbahasa Inggeris, manakala Maisarah  pula di ruangan novel berbahasa ibunda berdekatan dengan cermin kaca besar menghadap ke luar. Sesiapa yang lalu lalang, pasti dapat melihatnya di situ. Dia mengambil kesempatan untuk mencari  novel terbaru di pasaran.  Takkanlah asyik nak pinjam orang je, kan. Ada duit sikit, bolehlah beli untuk koleksi sendiri.
Maisarah masih terleka membelek novel-novel yang berada di situ.Sesekali dia membaca sinopsis yang tertulis. Yelah. Nak beli mesti baca sinopsis dulu. Sedang belek punya belek, dia rasa diperhatikan. Memang sejak tadi perasaan hatinya tidak keruan.Matanya sempat melilau pandang melihat keadaan sekitar. Tiba-tiba anak matanya tertancap pada wajah seseorang di sebalik cermin tempatnya berdiri. Dia terkelu lidah. Matanya terkebil-kebil untuk beberapa ketika. ‘Im..man…’
Di luar Iman sudah tersenyum sambil menunjukkan isyarat ‘peace’.
 Maisarah terus berpusing mengatur langkah mencari Ibtisam. Tiba-tiba dia terlanggar batang tubuh seseorang.
“Eh,opocot  kau adikku sayang!” Mulutnya sempat melatah spontan.
 Lelaki yang dilanggarnya melihat wajahnya.
“Sorry..Sorry.” Pinta Maisarah kepada lelaki itu.
“Takpe, kakakku sayang.”Ujar lelaki itu sambil menguntum senyum. Sempat juga mengenyit mata. Ceh..gatal.
Muka Maisarah sempat merona merah. Mana tidaknya, boleh pula melatah macam tu. Aduh, malunya. Pergh..bengang habis. Maisarah segera angkat kaki menuju ke segenap ruang mencari Ibtisam entah di mana. Misinya lebih penting daripada lelaki itu.
“Sam, cepat.” Maisarah terus menarik tangan Ibtisam.
“Uit, kenapa ni? Kenapa kau macam nampak hantu je ni?” Ibtisam tercengang-cengang apabila melihat Maisarah agak kelam-kabut mendapatkannya.
“Dia datang tadi.” Ujar Maisarah cemas.
“Siapa?” soal Ibtisam tidak mengerti sama sekali.
“Iman... Iman hero penyelamat tu. Dia ada dekat luar tu tadi,” jawab Maisarah sambil tangannya menunjukkan arah cermin besar berdekatan pintu masuk.
“Kau ni Mai. Takkanlah.”
“Yelah. Aku nampak betul, Sam. Memang dia tadi. Dia pakai baju yang sama masa aku jumpa dia tadi. Takkan aku nak tipu kau. Aku tahulah.” Maisarah memanjangkan bicara.“Jomlah, cepat.”
“Habis tu buku aku ni, weh. Aku belum sempat bayar lagi.”
“Alah. Nantilah. Lepas ni kita datang sini balik. Tadi kau beriya. Ni bila aku dah beriya-iya kau pulak sibuk dengan buku kau.”
“Dah tu kau pun tetiba je datang tarik tangan aku. Aku baru tengah syok-syok baca sinopsis cerita ni. Tak sempat bernafas aku, oii.”
“Lah. Tadi kau juga yang cakap nak spy dia.”
“Bukan aku cakap tadi, kita spy lepas  beli buku ke?”
“Habis tu, aku dah nampak dia. Aku panggillah kau. Kalau tak, tak dapatlah nak menjejak dia.”
“Hai, Mai. Kau biar betul. Aku tengok, kau pulak yang beriya. Excited  gila.”
“Erkk..Gitu pulak dah. Huh..Merajuklah aku macam ni.”
“Dahlah. Jom kita cari hero penyelamat kau tu.”
“Taknaklah. Habis tu kau dah ‘merajukkan’ aku.”
“Alah, Mai. Sejak bila pandai merajuk-merajuk ni. Kau nak suruh siapa pujuk. Ilham ke…Iman hero penyelamat kau?”
“Wei, mulut kau.”
“Dahlah Mai. Jom kita cari.”
“Taknaklah. Buat apa cari dia. Buang masa jelah.”
“Okeylah. Apa-apa pun, kita minum dulu. Aku belanja.”
“Taknaklah.”
“Aii, merajuk. Aku belanja pun tak nak. Nak suruh siapa belanja? Iman? Hero penyelamat kau.”
“Eh, dia tu takde kena mengena okey. Kau ni..Asyik sebut nama dia je. Karang tersedak-sedak je dia.”
“Dia je yang tersedak. Bukan kau.”
“Eii, kau ni, Sam.”
Ibtisam hanya ketawa. “Dahlah, jom.”
Maisarah akhirnya akur. Dia dan Ibtisam mencari destinasi. Mereka sudah melabuhkan punggung di kerusi.
“Kau nak air apa Mai?”
“Aku tak kisah. Ikut kau je.” Itu sudah menjadi perkara biasa bagi Maisarah. Semua tak kisah.
Seorang pelayan sudah datang kepada mereka sambil menatang dulang minuman. Air itu di hidangkan kepada mereka.
“Err..Cik. Cik salah meja ni. Kami belum pun order lagi.” Ujar Ibtisam.
Pelayan itu hanya tersenyum.
“Dah ada orang orderkan untuk cik berdua.”
“Huh?? Siapa??” Maisarah dan Ibtisam menyoal. Dari nada mereka, ternyatalah terkejut.
“Maaf ye cik. Orang tersebut minta dirahsiakan namanya. Maaf ye.” Pelayan itu kemudian berlalu pergi.
“Siapa Mai?” tanya Ibtisam.
Maisarah menjongket bahu. “Entah. Mana aku tahu. Habis tu nak buat apa dengan air ni?”
Tidak lama kemudian, pelayan tersebut datang lagi sambil menatang makanan. Dua mangkuk mee wantan di hidangkan kepada mereka.
“Err..Cik. Kami tak order ni semua.”
“Maaf cik. Ada orang dah orderkan untuk cik berdua. Dia dah bayar semua.”
“Siapa?” soal Maisarah.
“Maaf cik. Dia minta namanya di rahsiakan.”
“Eh, dia bayar awak berapa ea.”Ibtisam kini mula bertindak. Pasti pelayan itu sudah disogok.
“Maaf cik. Tapi, dia titipkan surat ini pada..err..cik..Sarah..” Pelayan itu sudah menghulurkan satu lipatan kertas kecil.
Maisarah menerima titipan tersebut dengan debaran di dada. Pelayan tersebut berlalu pergi.
Titipan itu kini di baca.
-Makanlah. Jangan malu-malu. Aku belanja kau dan kawan tu. Sorrylah kalau tak menepati citarasa. Aku I-Man.
“Siapa I-Man?” soal Ibtisam.
“Iman kerek.” Jawab Maisarah pendek.
“Owh..Hero penyelamat kaulah yang belanja ni. I-Man.Biar betul ni. So, nak makan tak ni? Perut aku pun dah terasa lapar jugak ni. Aku ‘balun’ dululah Mai.Rezeki jangan di tolak. Betul tak?” Ujar Ibtisam seraya terus menyedut minuman di hadapannya.
Maisarah tertoleh-toleh juga di sekitar dalam kedai tersebut. Manalah tahu, Iman ada di situ. Maisarah menjadi serba salah.
“Hmm..Dah alang-alang dia belanja, aku pun ‘balun’ jugalah.”
Di satu sudut yang lain, Iman tersenyum memerhatikan Maisarah. Kuch..Kuch..Hota..Hai..Sesuatu telah berlaku…Hmm..Sesuatu telah berlaku pada hatiku.’ Bisik Iman di hati.
Iman tiba-tiba menekup telinga. Lagu ‘Oh,Reena!’ yang kebetulan terpasang di situ mengingatkannya kepada kekecewaan. Nama itu benar-benar membunuh hatinya. Dia kemudian terus bangun dan pergi. Hatinya terasa sakit.

No comments:

Post a Comment