Tuesday 11 October 2022

EBOOK - (BLURB) - MIA, MY DARLING


BLURB


Mia Zara. Pertama kali datang ke rumah Datin Aripah mempertemukan dia dengan Shakry Firdaus. Malangnya, dia disangka orang gaji.

“Awak terpacak kat sebelah ni buat apa? Teman saya? Heh. Ingat acah-acah bini mithali teman laki makan ke? Pergilah sana buat kerja. Hesy, orang gaji ni kan! Ni pakai wangi-wangi ni apahal. Nak pikat saya?” - Shakry

“Eh! Melebih-lebih pula ayat ‘Tuan Jerung’ ni kan. Ingat aku ni kemaruk sangat ke sampai nak pikat dia. Sombong dan berlagak macam ni, ingat aku ingin sangat ke? Lagi aku rasa nak hempuk belakang kau tu ada lah.”- Mia

Pertemuan seterusnya lain pula ceritanya. Bermula di pasaraya, Mia dan Shakry akhirnya duduk semeja di warung menikmati cendol durian. Dalam diam, Shakry jatuh suka pada Mia si gadis chubby itu. Sejak itu Shakry dilihat punya komitmen untuk terus mendekat. Usikan nakal dan kata-kata berbaur lamaran juga acapkali diberi sebagai memberi hint kepada Mia.

“So, apa kata kita ubah status kita kepada saling berpunya. Awak jadi darling saya, saya jadi heartbeat awak.” - Shakry

Namun balasan Mia tidak seperti yang diharapkan.

“Aci tak kalau Shak culik dia, ma? Paksa aje dia kahwin dengan Shak. Haa.. barulah nampak ganas macam jerung.” - Shakry

Sehinggalah suatu hari ada insiden yang tak diduga terjadi.

“Saya tahu. Awak yang rancang semua ni kan? Awak memang sengaja nak kita kena tangkap berdua kan?” - Mia

Adakah benar tuduhan Mia? Mampukah akhirnya Shakry menjadikan Mia si gadis chubby itu sebagai kesayangannya?

 


No comments:

Post a Comment