Friday 18 March 2022

NOVEL PENAKLUK HATI ABANG JAMBANG


BLURB - PENAKLUK HATI ABANG JAMBANG

 

“Setakat handsome tapi muka ketat buat apa. Tu kalau nak tackle awek mesti tak pass-pass. Mesti si awek tu menyampah gila dengan muka ketat dia tu. Kalau aku, nak aje aku lastik muka dia macam lastik burung gagak dulu-dulu tu. Piungg..Padu kena setepek!” - Fatehah

Iftitah masih ingat kata-kata gadis berbaju pink itu. Kerana itu, demi mendekati gadis yang menakluk hatinya, dia berusaha melatih otot senyumnya agar berfungsi dengan baik. Tatkala si gadis bertanyakan namanya, senang hati dia memberi jawapan..

“Panggil aje Abang Jambang Handsome.” – Iftitah

Jawapan itu diberi dengan pakej killer smilenya.

Rupanya mereka terus berjodoh untuk bertemu. Fatehah kini bekerja di syarikat milik keluarganya Iftitah.

“So, lepas ni kita kahwin boleh” - Iftitah

“Hah? Kahwin?” - Fatehah

“Opss..Sorry. Kawan. K-A-W-A-N. Lidah advance sangat nak cakap. Tu yang terbabas. So, boleh tak awak beri saya peluang kedua?”- Iftitah

Namun, mereka mula bergelut dengan konflik hati apabila cerita 14 tahun lalu terbongkar.

“Terima kasih kerana pernah menjadi sebahagian dari insan yang menggembirakan dan membahagiakan abang. Mungkin tika ini kita tak dijodohkan bersama. Namun abang masih mengharapkan kita masih diberi peluang itu. Kerana abang pasti, hati Teha masih ada untuk abang.” – Iftitah

Encik tak payah bermimpilah. Untuk pengetahuan encik, hati saya dah tak ada untuk encik. Di saat saya tahu kenyataan tu, hati saya dah hancur. Saya memang rasa bersyukur sebab tidak berjodoh dengan encik. Jadi, encik tak perlu nak harapkan apa-apa kerana hati saya takkan berbalik kepada encik. Takkan!” – Fatehah

Bagaimanakah pengakhiran kisah mereka? Adakah kekal ternoktah setakat itu, atau sebaliknya?

 

PRE-ORDER SEHINGGA 16/4/2022 

Berminat?

Boleh hubungi  pihak penerbit.

Sila tekan link di bawah.

https://wa.link/hez7p9

https://wa.link/372s1j

https://wa.link/u1tbdh

 







No comments:

Post a Comment